Triggerfish! Online Activatie Bureau
Smartphone App ENGIE

Intuïtief inzicht in energieverbruik en klanten activeren om duurzame keuzes te maken

ENGIE is een wereldspeler die voorop wil lopen in de veranderende wereld van energie. Zo ook in de digitale wereld, met waardevolle tools die positieve energie geven. Daarom was de vraag niet om een gewone App te ontwerpen maar een user experience die zó intuïtief en sexy is dat je hem iedere dag wilt gebruiken. Zo worden klanten geactiveerd om duurzame energiekeuzes te maken die bij hun energieverbruik passen. 

In een multidisciplinair team was Triggerfish verantwoordelijk voor de user experience. In een aantal intensieve sprints hebben we user scenario's, prototypes, het visuele concept en het interface design ontwikkeld. Het resultaat: Een smartphone App met een user experience die zowel op functioneel als visueel niveau invulling geeft aan next level interactie en klantbeleving.

  • Deliverables
  • Conceptontwikkeling
  • User Experience design
  • Prototyping
  • User Interface design
  • Concept design Apple Watch
  •  
  • Samenwerking
  • AppBakkers
  • Move4Mobile

Interface design made sexy

Een user interface die zowel functioneel, gebruiksvriendelijk en supersexy is. Dat was onze droom om de gebruiker een topervaring met het merk ENGIE te bieden. In vorm en gedrag hebben we de grenzen opgezocht om next level te gaan en het innovatieve karakter van ENGIE voelbaar te maken.

Agile ontwikkeling

De App wordt ontwikkeld vanuit de Agile filosofie. Aan de hand van korte sprints, experimenten, tests en feedback werken we aan een succesvolle App die inmiddels door duizenden klanten wordt gebruikt.

Apple Watch concept

De ambities bij ENGIE zijn hoog. Daarom verkennen we diverse andere toepasingsmogelijkheden om de interactie met de klant op te zoeken. Bijvoorbeeld met de Apple Watch.