Triggerfish! Online Activatie Bureau
Cortina WhatsApp campagne

Maximale brand activation door ‘Spot the C’s’

Je ziet het steeds vaker: jongeren op e-bikes. Een goed alternatief voor de scooter of het OV als je een kilometer of 20 onderweg bent naar school. Maar je wilt er natuurlijk wél een beetje stylish uitzien op die bike. In de ludieke lijn van de Cortina Swap Night en de E-U4 Mini 1 april campagne ontwikkelden we: ‘Spot the C’, een zenuwslopende WhatsApp Challenge waarmee jongeren binnen een week 5 e-bikes bij elkaar konden appen.

96% van de jongeren gebruikt WhatsApp en 87% heeft 1 of meerdere WhatsApp-groepen met vrienden. Cortina maakte een week lang onderdeel uit van 50 vriendengroepen en daagde de jongeren uit met een 48-uurs hunt (“De straat op, Spot the C’s!”) en vijf crazy challenges. Creativiteit, een flinke portie lef en een paar telefoons zorgden voor fantastische user generated content én brand awareness to the max!

  • Campagne
  • Strategie & flow
  • Creatief concept
  • Visuele identiteit
  • Campagnemanagement
     
  • Actiesite
  • UX & UI Design
  • Website Development
  • Copy
     
  • Marketing
  • Activatiestrategie
  • Marketing uitingen
  • Social content
Cortina Spot the C's campagne

Gezocht: 50 vrienden met lef!

Wat begon met een activatiecampagne op social media eindigde in een super spannende race door het land én tegen de klok.

Mob
GIF

Dag 1 & 2: De 48-uurs hunt

De opdracht: Fotografeer in 48 uur zoveel mogelijk Cortina’s. Stadsfiets gespot? 1 punt! E-bike? Die telt natuurlijk dubbel.

Cortina campagne website whatsapp challenge

Dag 3 t/m 7: Vijf Crazy Challenges

Daar gingen ze hoor: op de fiets door de McDrive, aan de haal met verkeersborden en in hogere sferen met hun fiets (the sky was the limit!). Alles voor de bonuspunten! : )

Whatsapp Challenge Cortina E-Bikes campagne

THE WINNER TAKES IT ALL!

Team ‘Eindbazen’ was uiteindelijk iedereen de baas. (What’s in the name) En Cortina? Die is niet kinderachtig. Vijf Eindbazen? Vijf e-bikes! C them shining!

“Het was spannend of het echt zou gaan leven, maar de reacties van de deelnemers en natuurlijk de duizenden gespotte Cortina-fietsen hebben de campagne voor ons tot een doorslaand succes gemaakt!”
Anne-Tjitske Mulder - Marketing- en communicatiespecialist Cortina