Triggerfish! Online Activatie Bureau
MijnKassabon

Activatie: Van 25.000 naar 175.000 gebruikers

Altijd voordeel aan de kassa, geen gedoe meer met garantiebewijzen en maximale controle over je budget. Voor MijnKassabon ontwikkelde Triggerfish een complete activatie van positionering en website t/m online marketing. Alle ingrediënten voor succes waren aanwezig. Een gave App, een duidelijke missie en een grote behoefte in de markt waarvan men niet weet dat er een eenvoudige oplossing voor is. 

De missie was helder. De externe communicatie niet. De propositie en de communicatie waren inside-out opgezet en de uitstraling sloot niet aan bij de doelgroep. Alles bij elkaar gaf dit niet de juiste basis om de doelgroep te activeren om de App te gaan gebruiken. Triggerfish kreeg carte-blanche om MijnKassabon opnieuw neer te zetten. Met als doel 300% groei in het eerste jaar. Het resultaat: 700% groei in 6 maanden.

  • STRATEGIE
  • Positionering
  • Marketingstrategie
  • Communicatieconcept 
     
  • WEBSITE
  • Visual Design
  • Website development
  • Content creatie
     
  • MARKETING
  • Social activatie & ads 
  • Contentmarketing
  • Offline midddelen

 

Propositie ontwikkeling & online activatie-strategie

Vanaf de basis hebben we de positionering opnieuw opgebouwd. De inside-out communicatie is vertaald van USP’s van de App naar UBR’s voor de gebruiker. Dit heeft geresulteerd in een nieuwe communicatielijn en uitstraling. Met een salespitch voor de diverse onderdelen en doelgroepen die inspeelt op de ‘bekende’ problematiek en de nog ‘onbekende’ oplossing. Vanuit de positionering hebben we een online activatie-strategie ontwikkeld, bestaande uit een nieuwe salesfunnel, een mediaplan en een contentstrategie.

Doorlopende activatie

Het marketingteam van Triggerfish werkt nauw samen met MijnKassabon om meer gebruikers te verleiden. Hiervoor worden o.a. social targetting, advertising, PR en contentmarketing ingezet.

De website: de grand-finale

De website is de grand-finale in de salesfunnel die moet aanzetten tot een download. Er is daarom gekozen om de website kort, bondig en recht op z’n doel af in te richten: Inspireren dat er een oplossing is voor het probleem, informeren over de voordelen en het gebruik van de App en converteren richting een download.

Altijd korting

Het resultaat: van 25.000 naar 175.000 gebruikers in slechts 6 maanden tijd!

.