Triggerfish! Online Activatie Bureau
Activatiecampagne Cortina Fietsen

Salesboost door social buzz

Jouw (oude) fiets ruilen voor een splinternieuwe Cortina e-bike? Een fijne deal, je moet het alleen wel durven. Via een online activatiecampagne op Facebook en Instagram hebben we Nederland en België uitgedaagd om hun fietsen op te geven voor de swap. Iedereen kon meedoen, er was slechts één regel: we ruilen alleen fietsen die niet op slot staan! In de nacht van 2 september was het zover: de SwapNight. 

Bijna 1500 fietsen stonden klaar in de hoop geswapt te worden. Met verslag van social influencer Kaj Gorgels zijn we het nachtelijke avontuur aangegaan. Slechts vijf deelnemers vonden de volgende ochtend een splinternieuwe e-bike voor hun deur. De campagne heeft Cortina (inter)nationale bekendheid opgeleverd door social buzz en media aandacht. Met een flinke salesboost als resultaat!

  • Deliverables
  • Creatief concept
  • Actiesite design & development
  • E-mail marketing
  • Social content 
  • Social advertising
  • Social influencer video
  • Campagnemanagment
  •  
  • samenwerking
  • Kay Gorgels
Ok, het is komkommertijd en we zijn met zijn allen druk met het hitteplan en de warmterecords. Gelukkig gebeurt er nog meer. Zo kwam ik deze coole, gewaagde en ludieke marketing actie van Cortina tegen.
ONNO ROMPA - DUTCHCOWBOYS