Triggerfish! Online Activatie Bureau
Guerilla activatiecampagne Cortina

Cortina domineert het straatbeeld met nieuw fietsbord

In de strijd om de titel marktleider stadsfietsen passeerde Cortina in augustus 2018, de huidige marktleider Gazelle. Met 1 op de 3 stadsfietsen domineert Cortina nu het straatbeeld. Daarom vonden wij het niet meer dan logisch dat de Nederlandse verkeersborden ook aangepast werden aan deze nieuwe situatie. Tijd voor verandering. Tijd voor rumoer op straat :-)

 

Om Cortina te feliciteren met deze geweldige prestatie hebben we een verkeersbord laten maken met de iconische Cortina e-bike erop. Dat bord zag er natuurlijk veel beter uit dan het originele verkeersbord. Rebels als Triggerfish is, borrelde er de nodige Guerrilla campagne ideeën op om het straatbeeld zelf daadwerkelijk aan te passen. 

CAMPAGNE
Creatief concept
Visual Design
Development
Creatie
Campagnemanagement

MARKETING
Activatiestrategie
Marketing uitingen
Social content

Het concept: C Owns the streets

De bekende fietsverkeersborden zijn hopeloos verouderd. Tijd voor actie, voor een heuse Hunt. Met de actie ‘C Owns The Streets’ daagt Cortina iedereen uit om de nieuwe fietsborden te spotten en te claimen.

Een wedstrijd in 10 steden

Tijdens C Owns the Streets moeten deelnemers, aan de hand van hints, het Cortina-fietsbord vinden dat verstopt is in de stad. Vijfendertig steden in Nederland en België maken kans om speelstad te zijn. Iedereen kan zijn favoriete stad nu nomineren via www.ownthestreets.nl De daadwerkelijke hunt vindt plaats op 28 december in de tien populairste steden.

Claim. Dat. F*cking. Fietsbord.

De wedstrijd gaat op vrijdag 28 december om 11.00 uur van start met de bekendmaking van de 10 steden waar het Cortina-fietsbord geplaatst is. Vervolgens krijgen deelnemers via de site en social media hints om het bord te kunnen vinden. Degene die als eerste een fietsbord van Cortina claimt in een stad is winnaar en maakt kans op de hoofdprijs: een Cortina E-U4 Transport e-bike. Voor de winnaar en twee vrienden.

Media- & Middelenstrategie

Met dagelijks nieuwe (video)content werd via social media opgeroepen om 1 van de 35 steden te nomineren en deel te nemen aan de hunt. De combinatie van getargete content, Instagram Stories, organische berichten en mailings zorgde voor maximale awareness en aantal deelnemers.

Resultaten

  • Bereik + 330%. Doelstelling 400.000, resultaat 1.300.000
  • Nominaties: Doelstelling 750, resultaat 1650
  • Bouncerate: Doelstelling < 50%, resultaat: 29%
  • 1 Gestolen Cortina fietsbord
  • 1 Politie aangifte
  • Brand Awareness & free publicity