Triggerfish! Online Activatie Bureau

Jill laat haar designtalent bloeien!

Sander van den Dries
Door Sander

Artez Hogeschool voor de kunsten stuurt jaarlijks een hele hoop designtalent de arbeidsmarkt op. Een van die designpareltjes is Jill… Via een tip van een docent van Artez is Jill bij Triggerfish! op de radar gekomen.

Ervaring

Voordat Jill bij Triggerfish! aan de slag ging heeft ze eerst ervaring opgedaan bij Story Studio in Amsterdam. Daar heeft ze eerste fijne kneepjes van het ontwerp vak geleerd. Ze heeft een kijkje in de keuken genomen bij een “traditioneel" en op animatie gericht designbureau. Haar visie was: als designer móét je gewerkt hebben bij een hip bureau uit onze hoofdstad!

Het perspectief van Jill

Traineeship

Jill is afgestudeerd en besloot een traineeship aan te gaan bij een bureau dat westerse kwaliteit uit het oosten levert. Ze wil een voorsprong nemen op haar concurrenten op de arbeidsmarkt die irrelevante baantjes hebben of als zzp’er opdrachten proberen binnen te slepen. Nee Jill knalt liever een volle werkweek om haar designtalent verder te laten bloeien. Haar doel is om vette designs te maken en klanten blij te maken met haar kunsten.

Home made

De kracht van Jill is haar allround kunde, een goed voorbeeld van haar verscheidenheid is haar zelfontworpen analoge platenspeler versus haar homemade app: Ik ben klaar om te solliciteren. Dit is de reden dat we Jill na haar stage hebben aangenomen! Ze geeft intern het designteam een enorme impuls en triggerd haar collega’s met haar briljante ideeën!

Wat ze echt cool vindt is useable design, dus niet alleen online iets produceren voor de fun, maar dat het tevens een uitvinding is waar de wereld wat aan heeft, haar voorbeeld op dat gebied is (uiteraard) Daan Roosegaarde.

Ik knal liever een volle werkweek om mijn designtalent verder te laten bloeien.
Jill

Inspiratie!

Over vijf jaar ziet Jill voor zich dat ze een vaste job heeft bij een groot ontwerpbureau. Maar eerst geniet ze van de ruimte die ze krijgt om haar ideeën te ontplooien en bij te scholen, op het online vlak, onder de vleugels van de Triggerfish senior designers.

Als bonus geeft Jill zes inspiraties die het ontdekken zeker waard zijn:

  1. The living cell van Clever and Franke - Complete ervaring van de menselijke cel
  2. Smart Highway van Daan Roosegaarde - De geniale snelweg van Nederlands geniaalste innovatiekunstenaar.
  3. De kunsten van Sagmeister & Walsh - Een muur van bananen met inspirerende tekst of de commercial van Standard Chartered.
  4. Bulthaup Keukens - Bijzonder leven, koken en genieten
  5. De analoge platenspeler die werkt zonder elektriciteit en volledig duurzaam.
  6. Kikk festival - vooral het interactieve design is geweldig